Op weg naar het MuteSounds Festival 2018

Vorige maand werd de WereldDovenDag afgesloten met een daverende MuteSounds Party. Niet geweest? Of kon je er geen genoeg van krijgen? Komende zaterdag 20 oktober krijg je een nieuwe kans om weer eens lekker los te gaan. Deze keer tijdens het MuteSounds Festival 2018 op de Pier in Scheveningen.

Anders dan de MuteSounds Party van vorige maand is het MuteSounds Festival een veel breder cultureel evenement, waar ook veel meer te beleven is. Het dagprogramma van het MuteSounds Festival richt zich op doven én horenden, maar vooral ook op gezinnen, familie en vrienden. De toegang is gratis!

Programma

Het MuteSounds Festival start om 13:00 uur ’s middags en vindt plaats over de gehele lengte van de Pier van Scheveningen. Dit jaarlijkse festival wordt voor al voor de tiende keer georganiseerd en net als de voorgaande edities valt er weer veel te zien en te doen op het gebied van theater, muziek, sport, kunst, taal en social media. Zo kun je, terwijl je over de pier wandelt, zomaar midden in een theateract belanden en daarin meegevoerd worden.

Wandelend over het festivalterrein kun je zomaar in een theateract verzeild raken. (Foto: © MuteSounds)

Wat je ook maar leuk vindt, toneelspelen, dansen, muziek maken, gamen, sporten, kunstwerken maken, vreemde gebarentalen leren, poëzie in gebarentaal leren voordragen, voor social media foto’s bewerken of filmpjes ondertitelen, overal kun je voorstellingen bijwonen of workshops volgen waarin je het allemaal een keer zelf kunt ervaren. Neem ook gerust je kinderen, hun vriendjes, neven en nichtjes mee, want voor hen is er een speciaal kinderprogramma opgezet. Niet voor niets is het dagprogramma ook voor gezinnen bedoeld.

Het avondprogramma – van 18:00 tot 21:00 uur – en de afterparty zijn meer afgestemd op doven en slechthorenden, hoewel natuurlijk ook hier iedereen welkom is. En ben je na een dag vol zintuigenprikkelende activiteiten nog niet uitgefeest? Dan kun je voor 5 euro per persoon lekker doorfeesten op de trilvloer tijdens de afterparty die om 23:00 uur begint en tot 3:00 uur 's nachts duurt.

Sign Language Coffee Workshops

Natuurlijk is ook Ctalents op het MuteSounds Festival aanwezig. Zeventig procent van alle doven en slechthorenden zit werkloos thuis. Daar wil Ctalents wat aan doen. Dus als je op zoek bent naar (ander) werk of gewoon een bijbaan, kun je bij onze stand informeren wat Ctalents jou te bieden heeft. Zo helpen we je te ontdekken waar je talenten liggen en hoe je die voor een baan kunt inzetten. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen, is je aan te melden bij Ctalents. Daarna gaan onze talentmatchers voor je aan de slag om een passende baan voor je te vinden.

Heb je bijvoorbeeld altijd al een passie gehad voor koffie en thee? De Sign Language Coffee Bar is een van de vele initiatieven die Ctalents heeft ontplooid om doven en slechthorenden aan een interessante, volwaardige (bij)baan als barista in de horeca of het bedrijfsleven te helpen. En met succes, want de vraag naar barista’s neemt in het hele land almaar toe.

Vind jij het leuk om zelf eens te ervaren hoe je als barista een espresso, cappuccino, caffe latte, latte machiato en nog veel meer maakt? Doe dan mee aan één van de zes Sign Language Coffee Workshops voor doven en slechthorenden die Ctalents helemaal aan het eind van de Pier organiseert. Vanaf 13:00 uur start er om het hele uur een nieuwe workshop van een half uur. Helemaal gratis! Er is wel een maar, per workshop kunnen slechts vier mensen meedoen. Zorg dat je zeker bent van een plek en meld je nu alvast aan voor een van deze workshops door een e-mailtje te sturen naar claire@stichting-ctalents.nl

Community: We Are Ctalents

Ctalents heeft ook een eigen community van doven, slechthorenden, blinden en slechtzienden: We Are Ctalents. Via deze community kun je in contact komen met gelijkgestemden en op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen rondom werken en leven met een zintuiglijke uitdaging. Via onderstaande link, kun je jezelf ook daar voor aanmelden.

Nog een tip

Wil je goedkoop naar het MuteSounds Festival? Kom dan met de trein en koop voor 14 tot 20 euro een actie-treinkaartje bij Albert Heijn, Hema of NS Spoorvoordeel.

We ontmoeten jou graag op het MuteSounds Festival en we wensen je alvast een hele plezierige dag!

Auteur:  Fred van Lierop

We Are Ctalents Community

We Are Ctalents is dé community voor iedereen met een auditieve en/of visuele uitdaging. Wij zijn ervan overtuigd dat onze beperking onze ambities niet in de weg hoeft te staan. Op onze website lees je onder andere ervaringen van anderen, krijg je tips over studeren en werk zoeken en kun je jezelf aanmelden voor onze workshops. Geloof jij ook dat jouw talenten groter zijn dan je beperking? Maak je ambities waar door je nu in te schrijven bij We Are Ctalents!

Op zoek naar werk?

Zoek jij een baan die bij je past? Ga je binnenkort op zoek naar werk? Of ben je toe aan een volgende stap in je carrière? Ontdek wat Ctalents voor jou kan betekenen! Neem hier direct contact met ons op en find your talent!