Maak kennis met 4 toffe standhouders die aanwezig waren op de ZieZo-beurs 2018

Op vrijdag 16 en zaterdag 17 maart 2018 stroomde de beursvloer van de ZieZo-beurs gezellig vol. Honderden bezoekers kwamen naar Utrecht om onder meer de nieuwste gadgets te ontdekken, informatie over hulpmiddelen te krijgen of om een interessante workshop te volgen. Voor veel mensen is de ZieZo-beurs een dagje uit. Een dag waarop er veel informatie op je afkomt en je veel nieuwe indrukken kunt opdoen. Wij kunnen ons voorstellen dat niet alle indrukken even goed zijn blijven hangen. In dit artikel laten we je 4 toffe standhouders zien die aanwezig waren.

Ziezo Beurs Logo

“AnnieStijl”

Tegenover onze stand stond een oude bekende van ons, Annemarie Nodelijk van AnnieStijl. Eerder interviewde redactielid Lucas haar namelijk over ‘Blinde liefde voor Salsa’. Benieuwd wat Annemarie op de ZieZo-beurs deed? Ze vertelt het je in onderstaande video.

Stichting “Komt het zien”

Aan de andere kant van de beurszaal vonden wij nog een bijzondere organisatie namelijk stichting “Komt het zien”. Deze stichting houdt zich bezig met het toegankelijk maken van theater voor blinden en slechtzienden. Door middel van audiodescriptie kunnen blinden en slechtzienden meekrijgen wat er op het toneel gebeurt. Bezoekers van de ZieZo-beurs konden tijdens de beurs zelf ervaren hoe het is om een theaterstuk te bezoeken met audiodescriptie. Angelique van stichting "Komt het zien" vertelt je in onderstaande video meer over de stichting.

Sporten met een visuele uitdaging

Voor mensen die op zoek waren naar een sportieve invulling van hun vrije tijd konden tijdens de ZieZo-beurs in contact komen met verschillende sportorganisaties. De NVSV (Nederlandse visueel Gehandicapten Ski vereniging) stond op de beurs, je kon showdown uitproberen en ook Sailwise was aanwezig. Sailwise maakt watersport voor mensen met een beperking mogelijk. Wij wisten een bezoeker te vinden die mee is geweest op een zeilvakantie voor mensen met een visuele uitdaging. Zij vertelt je over haar ervaring met Sailwise!

Bibliotheek service Passen Lezen

Lezen met een visuele uitdaging? Hoe doe je dat? Veel blinden en slechtzienden hebben waarschijnlijk wel eens gehoord van Bibliotheek service Passen Lezen. Hun missie is: Lezen kan altijd! Nog nooit van Passend Lezen gehoord? Elvira legt je uit wat Passend Lezen is.

Zien wij jou volgend jaar weer tijdens de ZieZo-beurs? Word lid van onze community en blijf op de hoogte van alle events waar wij aanwezig zijn!

Auteur: Noor Colpaert