Een terugblik op MuteSounds Festival 2018

We Are Ctalents was op zaterdag 20 oktober aanwezig op het MuteSounds Festival 2018! Met een enthousiast team stonden wij op de Pier in Scheveningen om bezoekers te informeren over Ctalents. Ook de door Ctalents georganiseerde Sign Language Coffee Workshops waren een groot succes.

Al bij de aanvang van het festival stond er bij onze stand meteen een lange rij mensen die graag een cappuccino wilden leren maken. Over de gehele dag werden er vijf miniworkshops van een half uur gegeven. Er konden vier tot zes deelnemers per keer meedoen. Andere geïnteresseerden keken aandachtig mee over de schouders van de deelnemers.

Tijdens deze koffieworkshops vertelde Ronald over de koffie en leerde hij de deelnemers samen met Silvana en later Sharda hoe je met professionele espressoapparatuur prachtige koffies kunt zetten, zoals een caffè latte of cappuccino! Naast dove deelnemers, waren er ook een aantal doofblinde deelnemers. Dankzij de aanwezige tolken op het festival konden ook zij de workshop volgen. Dat deden ze met interesse en ze hebben er erg van genoten!

Vlog

Tijdens een van de koffieworkshops kwam Miriam, vlogger bij MuteSounds, bij ons langs en maakte ze deze vlog:

Aanmeldingen Ctalents

Super om zoveel mensen te zien die zo geïnteresseerd waren. Niet alleen in de koffieworkshops, maar ook in onze informatie over wat Ctalents kan betekenen voor dove, slechthorende en doofblinde mensen die op zoek zijn naar (ander) werk of een bijbaan. Al die mensen konden zich bij ons voor Ctalents aanmelden, digitaal of met een formulier in onze Talentenbak. Degenen onder hen die werk zoeken, ontvangen binnenkort per mail een persoonlijk advies op maat. Dat is een behoorlijk aantal mensen geworden. Daaraan hebben onze nieuwe ambassadeurs, Lianne en Doreen, met hun inzet een belangrijke bijdrage geleverd. Wij hebben dus in alle opzichten een geslaagde dag gehad!

Heb je de Sign Language Coffee Workshop gemist? Of wil de langere versie van deze workshop volgen? Kom dan naar een van onze volgende workshops! Locatie en datum worden nader bekend gemaakt. Bekijk hieronder de foto’s! Zien we je volgend jaar weer?

Auteur: Pieter Vergeer