27 mei 2019

Agenda voor doven en slechthorenden – Juni

Ben jij doof of slechthorend en wil je graag naar events & activiteiten maar heb je geen idee wat er allemaal te doen is? Geen paniek, We Are Ctalents zoekt de tofste, meest interessante events voor jou uit en zet ze voor je op een rijtje in deze agenda! Mis jij een event, geef de redactie een seintje door te mailen naar redactie@stichting-ctalents.nl

30 mei – 10 juni

Fringe Festival Delft

Voor de 9e keer wordt in Delft het Fringe Festival gehouden. 11 dagen lang kun je op verschillende locaties in de stad voorstellingen bijwonen van podiumkunstenaars, muzikanten, dansers, enzovoort. Veel van die voorstellingen zijn ook toegankelijk voor doven en slechthorenden.

Locatie: Delft, diverse locaties
Toegang: 3 festivalmunten zonder festivalbandje OF 2 festivalmunten mét festivalbandje
              (1 Delft Fringe Festivalmunt kost € 2,50 en 1 festivalbandje kost ook € 2,50)

2 juni

Van Abbemuseum - Rondleiding in gebarentaal

Van Abbemuseum – Rondleiding in gebarentaal

Om de maand geeft een van onze dove rondleiders een rondleiding in gebarentaal door één van tentoonstellingen in het museum. De rondleiding is gratis, maar je moet wel reserveren. De knop 'Reserveer' verschijnt als je hieronder op 'Meer info' klikt.

Locatie: Van Abbemuseum, Bilderdijklaan 10, Eindhoven

Tijd: 14:00-15:30 uur

7 juni

3 mei

Wapperavond Amsterdam

In de voorruimte word elke eerste vrijdag van de maand jongerenavond onder naam 'Wapperavond' gehouden. Kom ook gezellig wapperen!

Locatie: Stichting Welzijn Doven Amsterdam (SWDA), Stadhouderskade 89, 1073 AV Amsterdam

Tijd: 20:00 - 03:00 uur

13 juni

Café Marktzicht in Utrecht

Gebarencafé Utrecht

Dit gebarencafé in Utrecht is een leuke ontmoetingsplek voor doven en slechthorenden. Hier kun je gezellig samen zijn, een praatje maken en een biertje drinken. Het Gebarencafé is toegankelijk voor iedereen die gebarentaalvaardig is en affiniteit heeft met de dovencultuur!

Locatie: Marktzicht, Breedstraat 4, 3512 TW, Utrecht

Tijd: 19:00-01:00

15 juni

Drents Museum – Rondleiding Nubië in NGT

Iedereen kent het oude Egypte, maar over zuiderbuur Nubië weten we veel minder. De bewoners van deze regio in het zuiden van het huidige Egypte en het noorden van Soedan stichten een van de oudste koninkrijken van Afrika. De oude Nubiërs produceren een van ‘s werelds vroegste en verfijndste vormen van aardewerk en bezitten een eigen schrift. Hoe was de relatie tussen Nubië en andere delen van Afrika, zoals het Egypte van de farao’s? Welke factoren droegen bij aan het ontstaan van een van de meest ontwikkelde beschavingen van Afrika? Ontdek alles over de Nubische cultuur en de prachtige voorwerpen uit het Museum of Fine Arts in Boston die nu tijdelijk in Assen te zien zijn.

Locatie:Drents Museum, Brink 1, 9401 HS Assen

Tijd: 13:30-14:45 uur

Deelname aan de rondleiding kost € 8,50 (inclusief toegang tot het museusm)
Reserveren is noodzakelijk via reserveringen@drentsmuseum.nl

28 juni

Gebarenrestaurant in De Gelderhorst

Gebarenrestaurant “Het Gulle Gebaar” is een ontmoetingsplaats voor jong en oud, doof en horend. U kunt voor een aantrekkelijke prijs genieten van een heerlijk 3-gangenmenu in een doofvriendelijke omgeving.

Locatie: De Gelderhorst, Willy Brandtlaan 40, 6716 RK Ede

Tijd: 18:00-21:00 uur

Reserveren is noodzakelijk, hiervoor stuur je een mail naar De Gelderhorst: info@gelderhorst.nl