6 april 2019

Agenda voor doven en slechthorenden – Mei

Ben jij doof of slechthorend en wil je graag naar events & activiteiten maar heb je geen idee wat er allemaal te doen is? Geen paniek, We Are Ctalents zoekt de tofste, meest interessante events voor jou uit en zet ze voor je op een rijtje in deze agenda! Mis jij een event, geef de redactie een seintje door te mailen naar redactie@stichting-ctalents.nl

2 mei

Fotografiemuseum Amsterdam (FOAM) – Rondleiding in gebarentaal

Fotografie kun je het beste ontdekken in je eigen taal. Foam startte daarom als eerste museum in Nederland met programma’s in Nederlandse Gebarentaal (NGT) die gegeven worden door museumdocenten die zelf doof zijn. Kom met vrienden of familie en bekijk samen de tentoonstellingen in het museum. Tijdens de rondleiding in NGT bekijk je in een groep van maximaal 15 personen de actuele tentoonstellingen. Onze dove museumdocent stelt je vragen, waardoor je uitgedaagd wordt om echt goed te kijken. De rondleiding in Nederlandse Gebarentaal bij Foam is een uniek uitje voor doven- en slechthorenden uit het hele land om in hun eigen taal met elkaar over fotografie te praten. In deze periode staat de rondleiding in NGT geheel in het teken van de tentoonstelling over de legendarische modefotograaf Helmut Newton. Mis het niet en meld je aan via: http://www.foam.org/nl/museum/programma/rondleiding-in-ngt

Locatie: FOAM, Keizersgracht 609, 1017 DS Amsterdam

Tijd: 19:00 - 20:00 uur

Toegang: Gratis (excl. entree museum)

Meld je aan via FOAM op www.foam.org/nl/museum/programma/rondleiding-in-ngt

3 mei

Wapperavond Amsterdam

In de voorruimte word elke eerste vrijdag van de maand onder de naam 'Wapperavond' een gebarencafé voor jongeren gehouden. Kom ook gezellig wapperen!

Locatie: Stichting Welzijn Doven Amsterdam (SWDA), Stadhouderskade 89, 1073 AV Amsterdam

Tijd: 20:00 - 03:00 uur

5 mei

Van Abbemuseum – Rondleiding in gebarentaal

Om de maand geeft een van onze dove rondleiders een rondleiding in gebarentaal door één van tentoonstellingen in het museum. De rondleiding is gratis, maar je moet wel reserveren. Reserveren is gewenst. Dit kan door te mailen naar reserveringen@vanabbemuseum.nl (of te bellen naar 040-238104).

Locatie: Van Abbemuseum, Bilderdijklaan 10, Eindhoven

Tijd: 14:00-15:30 uur

9 mei

Gebarencafé Utrecht

Dit gebarencafé in Utrecht is een leuke ontmoetingsplek voor doven en slechthorenden. Hier kun je gezellig samen zijn, een praatje maken en een biertje drinken. Het Gebarencafé is toegankelijk voor iedereen die gebarentaalvaardig is en affiniteit heeft met de dovencultuur!

Locatie: Marktzicht, Breedstraat 4, 3512 TW, Utrecht

Tijd: 19:00-01:00

16 mei

Sign Language Coffee Workshop in Breukelen

Ben jij doof of slechthorend en gek op koffie? Ctalents organiseert weer een koffieworkshop waarin je niet alleen kennismaakt met het vak van barista, maar ook leert hoe je zelf de lekkerste espresso's, cappuccino's en latte machiato's maakt.

Locatie: Amerlandseweg 7, 3621 ZA Breukelen

Google map kent de locatie, Tom Tom nog niet. Maar het ligt aan het
station van Breukelen. Je stapt uit met de trein, onder het tunneltje
door en dan zie je een heel nieuw pand liggen.

Deelname is gratis en alleen bedoeld voor dove of slechthorende leden van de community We Are Ctalents. Wil jij ook meedoen? Klik dan op de knop Meer Info om je aan te melden. Je wordt daarmee ook lid van de community We Are Ctalents, tenminste als je dat nog niet bent.

Tijd: 10:00 - 12:00 uur

18 mei

18 mei Tentoonstelling Alle Rembrandts

Rijksmuseum – Tentoonstelling Alle Rembrandts met rondleiding in NGT

Ter gelegenheid van zijn 350ste sterfjaar in 2019 presenteert het Rijksmuseum voor het eerst alle schilderijen, etsen en tekeningen van Rembrandt in één tentoonstelling. Leer Rembrandt kennen als verhalenverteller, rebel en vooral ook als mens.

Locatie: Rijksmuseum, Museumstraat 1, 1071 XX Amsterdam

Tijd: 14:30-16:00 uur

Deelname aan de instaprondleiding NGT is gratis (exclusief toegang tot museum)
Aanmelden voor deze rondleiding doe je via deze link.

Update: de gratis rondleiding NGT van 18 mei is volgeboekt.

Voor de pechvogels en voor degenen die liever zelf hun bezoek aan Alle Rembrandts plannen: je kunt ook een Privérondleiding NGT boeken. Dat kost € 75,00 per groep van maximaal 15 personen. Je hebt dan dagelijks tussen 9:30 en 16:00 uur de mogelijkheid een rondleiding te boeken. Een Privérondleiding moet wel twee weken voor de aanvang worden geboekt!

31 mei

31 mei Gebarenrestaurant

Gebarenrestaurant 'De Gelderhorst'

Gebarenrestaurant “Het Gulle Gebaar” is een ontmoetingsplaats voor jong en oud, doof en horend. U kunt voor een aantrekkelijke prijs genieten van een heerlijk 3-gangenmenu in een doofvriendelijke omgeving.

Locatie: De Gelderhorst, Willy Brandtlaan 40, 6716 RK Ede

Tijd: 18:00-21:00 uur

Reserveren is noodzakelijk, hiervoor stuur je een mail naar De Gelderhorst: info@gelderhorst.nl