12 februari 2019

Agenda voor doven en slechthorenden – April

Ben jij doof of slechthorend en wil je graag naar events & activiteiten maar heb je geen idee wat er allemaal te doen is? Geen paniek, We Are Ctalents zoekt de tofste, meest interessante events voor jou uit en zet ze voor je op een rijtje in deze agenda! Mis jij een event, geef de redactie een seintje door te mailen naar redactie@stichting-ctalents.nl

5 april

5 april: Discussieplatform 'OOGgetuigen;  bij SWDA

SWDA organiseert derde editie discussieplatform 'OOGgetuigen'

OOGgetuigen is een platform dat ruimte biedt om in gebarentaal te discussiëren over actuele ontwerpen, dilemma's of kwesties. Het thema voor de derde editie is Arbeidsparticipatie. Tijdens OOGgetuigen worden in totaal vijf stellingen ter discussie gebracht. De avond wordt geleid door een rechter. Naast de rechter zijn er ook een advocaat, een openbaar aanklager en een griffier aanwezig. Het belooft weer een interessante avond te worden. Na afloop, als de laatste stelling is geweest en alle partijen hun mening hebben gegeven, is er ook nog het Gebarencafé Amsterdam om samen een drankje te drinken.

Locatie: SWDA – Stadhouderszaal, Stadhouderskade 89, 1073 AV Amsterdam

Tijd: 19:00 uur
Toegang: € 6,50  (aan de deur) of € 3,50 in de voorverkoop (kaarten bestellen)

Voor wie hier graag ooggetuige van wil zijn, is vooraf reserveren beslist aanbevolen. Waarvan acte.

5 april

5 april gebarencafé bij SWDA Amsterdam

Gebarencafé Amsterdam

Elke 1e vrijdag van de maand organiseert SWDA een gezellige avond. Soms komt er ook een bepaald thema bij. Ditmaal wordt het Gebarencafé voorafgegaan door het discussieplatform OOGgetuigen, met het thema Arbeidsparticipatie.

Locatie: Stichting Welzijn Doven Amsterdam (SWDA), Stadhouderskade 89, 1073 AV Amsterdam

Tijd: vanaf 20:00 uur

7 april

Van Abbemuseum - Rondleiding in gebarentaal

Van Abbemuseum – Rondleiding in gebarentaal

Om de maand geeft een van onze dove rondleiders een rondleiding in gebarentaal door één van tentoonstellingen in het museum. De rondleiding is gratis, maar je moet wel reserveren. De knop 'Reserveer' verschijnt als je hieronder op 'Meer info' klikt.

Locatie: Van Abbemuseum, Bilderdijklaan 10, Eindhoven

Tijd: 14:00-15:30 uur

11 april

Café Marktzicht in Utrecht

Gebarencafé Utrecht

Dit gebarencafé in Utrecht is een leuke ontmoetingsplek voor doven en slechthorenden. Hier kun je gezellig samen zijn, een praatje maken en een biertje drinken. Het Gebarencafé is toegankelijk voor iedereen die gebarentaalvaardig is en affiniteit heeft met de dovencultuur!

Locatie: Marktzicht, Breedstraat 4, 3512 TW, Utrecht

Tijd: 19:00-01:00

13 april

Ontmoetingsborrel voor doven en slechthorenden in Barneveld

Na een zeer succesvolle ontmoetingsborrel in Enschede is nu Gelderland aan de beurt!

Locatie: Lunch en Borrel "Bij Ilse", Torenplein 29, 3772 CX Barneveld

Tijd: 20:00-23:59 uur

18 april

The Passion in Dordrecht mét gebarentolk

Elk jaar op Witte Donderdag wordt in een Nederlandse stad The Passion uitgevoerd, een muziekevenement met Nederlandse artiesten. Elk jaar weer is dat een groots spektakel. Dit jaar komt The Passion naar Dordrecht. Voor doven en slechthorenden die ernaar willen gaan kijken, wordt een speciaal vak ingericht waar je het hele passieverhaal via een gebarentolk kunt volgen.
Geïnteresseerd? Meld je hieronder aan bij Thijmen Wieland.

Locatie: Het plein bij de Grote Kerk aan het Maartensgat. De exacte locatie van het vak voor doven en slechthorenden krijg je na aanmelding nog te horen.

Tijd: 's avonds vanaf ongeveer 20:00 uu
Toegang: Gratis

Aanmelden: via e-mail bij Thjmen Wieland op wielandthijmen@gmail.com. Let op: vol is vol!
N.B. Ook de organisatie regelt een doventolk op het plein voor het aanwezige publiek. Daarvoor hoef je je niet aan te melden.

20 april

20 april tentoonstelling Alle Rembrandts

Rijksmuseum – Tentoonstelling Alle Rembrandts met rondleiding in NGT

Ter gelegenheid van zijn 350ste sterfjaar in 2019 presenteert het Rijksmuseum voor het eerst alle schilderijen, etsen en tekeningen van Rembrandt in één tentoonstelling. Leer Rembrandt kennen als verhalenverteller, rebel en vooral ook als mens.

Locatie: Rijksmuseum, Museumstraat 1, 1071 XX Amsterdam

Tijd: 14:30-16:00 uur

Deelname aan de instaprondleiding NGT is gratis (exclusief toegang tot museum)
Aanmelden voor deze rondleiding doe je via deze link.

Let op: de gratis rondleidingen NGT (20 april en 18 mei) zijn snel volgeboekt.

Voor de pechvogels en voor degenen die liever zelf hun bezoek aan Alle Rembrandts plannen: je kunt ook een Privérondleiding NGT boeken. Dat kost € 75,00 per groep van maximaal 15 personen. Je hebt dan dagelijks tussen 9:30 en 16:00 uur de mogelijkheid een rondleiding te boeken. Een Privérondleiding moet wel twee weken voor de aanvang worden geboekt!

24 april

Museon – Rondleiding in gebarentaal

Steen - Bot - Zee - Mens - Zon - Strijd - Religie - Kunst - zijn de thema's van onze vaste tentoonstelling. Samen vormen ze het verhaal van "Jouw Wereld, Mijn Wereld"! Nieuwsgierig naar dit verhaal? Kom naar deze bijzondere rondleiding!

Locatie: Museon, Stadhouderslaan 37, 2517 HV Den Haag

Tijd: 15:00-16:30 uur

26 april

Gebarenrestaurant in De Gelderhorst

Gebarenrestaurant “Het Gulle Gebaar” is een ontmoetingsplaats voor jong en oud, doof en horend. U kunt voor een aantrekkelijke prijs genieten van een heerlijk 3-gangenmenu in een doofvriendelijke omgeving.

Locatie: De Gelderhorst, Willy Brandtlaan 40, 6716 RK Ede

Tijd: 18:00-21:00 uur

Reserveren is noodzakelijk, hiervoor stuur je een mail naar De Gelderhorst: info@gelderhorst.nl