25 maart 2019

Agenda voor blinden en slechtzienden – Mei

Ben jij slechtziend of blind en wil je graag naar events & activiteiten maar heb je geen idee wat er allemaal te doen is? Geen paniek, We Are Ctalents zoekt de tofste, meest interessante events voor jou uit en zet het voor je op een rijtje in deze agenda! Mis jij een event, geef de redactie een seintje door te mailen naar redactie@stichting-ctalents.nl

4 mei

Op vogelexcursie in Gronings natuurgebied De Onlanden

Voor blinden en slechtzienden in het noorden van het land organiseert de Oogvereniging op 4 mei haar jaarlijkse vogelexcursie door De Onlanden onder leiding van vogelgids Harry Westerhuis. De Onlanden is een natuurgebied ten zuiden van de stad Groningen. We zullen daar een aantal vogels horen die pas in mei terugkeren of pas dan beginnen met zingen.

Locatie:  Boerderij De Onlanderij, Madijk 1, 9766 TZ Eelderwolde.
De boerderij is te bereiken met buslijn 9 richting de Punt. Deze vertrekt vanaf het Hoofdstation Groningen, perron X, om 9.30 uur. Uitstappen bij halte Elsborgpad; dat is één halte voorbij de Hoornse Plas. Het is dan 10 minuten lopen naar de boerderij.
Eenieder wordt geadviseerd om stevige (wandel)schoenen aan te trekken. Begeleiders zijn van harte welkom. Wanneer u geen begeleider hebt en deze wel nodig hebt, kunt u dit bij uw aanmelding aangeven.

Tijd: 10:00 uur
Duur: 2 à 3 uur, Wie wil, kan nadien op de boerderij lunchen. Wilt u dit, geef het dan aan bij uw aanmelding.

Aanmelden: bij Tea Anema via tel. 050 - 318 13 23 of e-mail tea.anema@home.nl of bij Hubert de Vos via tel. 050 - 526 36 02 of e-mail hubertdevos@hetnet.nl. Op 4 mei is Hubert mobiel bereikbaar op nummer 06 -10 51 28 64.

7 mei

Proefwandelen in Almere

Oogvereniging wandelclub Almere gaat elke dinsdag wandelen. Wil je ook eens meedoen? Dan kun je elke eerste dinsdag van de maand komen proefwandelen. Op 7 mei is dat weer zover. Schroom niet en meld je aan!

Locatie: Het Huis van Waterwijk, Slufterplantsoen 10, Almere

Verzamelen tussen 13:30 en 14:00 uur.
Vertrektijd: 14:00 uur precies;
Duur: 1 tot 1,5 uur.

Deelname is gratis. Ook mensen die geen lid zijn van de Oogvereniging zijn van harte welkom!

Aanmelden en informatie bij Lydia Davids, tel. 036 - 53 46 569

9 mei

Oogcafé Goes

Elkaar ontmoeten, ervaringen en informatie uitwisselen onder het genot van een kopje koffie/thee of drankje is waar het om gaat bij een Oogcafé. Ditmaal is het thema: "Samen aan het woord". We hopen van harte dat jij ook komt!

Locatie: Koninklijke Visio Goes, Stationspark 2, Goes
Tijd: 13:30 - 16:00 uur

De toegang is gratis. Bezoekers betalen alleen de gebruikte consumptie(s) en eventuele reiskosten.

9 mei

Oogcafé Weert

Ook in Weert vormen de uitwisseling van ervaringen en het gezellige praatje een voornaam element in de bijeenkomsten. Ditmaal komt in het Oogcafé ook het persoonlijke verhaal van Ludo Hermans ter sprake. Ludo heeft in zijn werkzame leven diverse bestuurlijke functies gehad in woonzorgcombinaties, zoals Rust in Roy. Zijn bijzondere interesse gaat uit naar de zorgverlening in verpleeghuizen en daar speelt visuele beperking van bewoners een steeds grotere rol. Onder meer omdat de mens steeds ouder wordt maar ook omdat visuele beperkingen wereldwijd toenemen vanwege bevolkingsgroei.

Locatie: Buurthuis Fatima, Nieuwstraat 11, Weert
Tijd: 14:00 - 17:00 uur

De koffie en thee staan klaar en ook familie, vrienden en andere geïnteresseerden zijn van harte welkom.

John Snijkers, de voorzitter van Oogvereniging Limburg, kan via mobiel nummer 06-20248377 zo nodig meer informatie verschaffen.

19 mei

Rondleiding "De Gouden Eeuw" in het Rijksmuseum

Ontdek samen de hoogtepunten van het Rijksmuseum. Speciaal opgeleide rondleiders laten objecten uit de Goden Eeuw tot leven komen door zintuigen te prikkelen.

Locatie: Rijksmuseum, Museumplein 1, Amsterdam
Tijd: 15:00 - 16:30 uur

Deelname aan deze instaprondleiding is gratis (maar exclusief de toegang tot het museum).

De instaprondleiding wordt elke derde zondag van de maand gegeven voor een beperkt aantal deelnemers. Als het maximale aantal deelnemers zich al heeft aangemeld en jij die rondleiding ook wilt meemaken, kun je (alleen of met een eigen groepje) voor 75 euro ook een privérondleiding boeken. Vind je dat te duur, dan kun je je ook aanmelden voor de volgende instaprondleiding, ëén maand later.

31 mei t/m 2 juni

Kubes Beeldhouwweekend 2019

Deze driedaagse workshop biedt blinden en slechtzienden de mogelijkheid om kennis te maken met of zich verder te bekwamen in het beeldhouwen in zachte, middelharde of harde steensoorten. De cursus wordt geleid door beeldend kunstenaar Klaas Kuipers.

Locatie: Het terrein van het Gevangenismuseum te Veenhuizen
Kosten: € 220 per persoon (all-in)

Gedurende het beeldhouwweekend is voldoende begeleiding aanwezig.
Vanwege het beperkte aantal plaatsen is het niet mogelijk met een eigen begeleider te komen.

Voor meer informate en aanmelden klik je hieronder op de knop Meer Info.