Tip: Ga naar de tentoonstelling Alle Rembrandts in het Rijksmuseum

Een gedeelte van de Nachtwacht (foto: Wikimedia Commons)

In Amsterdam presenteert het Rijksmuseum voor het eerst in de geschiedenis een overzichtstentoonstelling van alle schilderijen, etsen en tekeningen van Rembrandt uit de eigen collectie. Die tentoonstelling, 'Alle Rembrandts’ genoemd, loopt nog tot 10 juni 2019.

Iedereen heeft ooit weleens een plaatje gezien van ’De nachtwacht’, Rembrandts beroemdste schilderij. Leuk gedaan, denk je dan, maar pffoe wat ouderwets. Maar als je zo’n imposant schilderij dan in het echt ziet, valt je mond open van verbazing. Wauw, hoe heeft die man dat kunnen maken? De verhoudingen, de details, alles klopt. Je krijgt dan vanzelf een grote bewondering voor Rembrandt.

De Nachtwacht (foto: Wikimedia Commons)

Tijdens de tentoonstelling 'Alle Rembrandts' leer je Rembrandt via al zijn kunstwerken kennen als verhalenverteller, rebel en vooral ook als mens. Dus als je een beetje van kunst houdt, is die tentoonstelling zeer de moeite waard. Ook voor doven en slechthorenden.

Rondleiding in Nederlandse gebarentaal

Zaterdag 18 mei vindt de laatste instaprondleiding NGT plaats. Die is natuurlijk allang volgeboekt, maar laat je hierdoor niet weerhouden. Je kunt nog tot 10 juni voor 75 euro een privérondleiding aanvragen. Dat klinkt duur, maar als je met een groep (van maximaal 15 personen) gaat, valt dat reuze mee. Een privérondleiding NGTmoet je echter wel twee weken van tevoren boeken, dus dat moet je in dit geval uiterlijk 27 mei doen.

Alle Rembrandts moet je (in het) echt gezien hebben. Onze tip: Gá naar die tentoonstelling

Auteur: Fred van Lierop

De nieuwste blogs lezen?

Abonneer je nu op onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks onze nieuwste blogs. Meld je hier gratis aan!

Meld je aan

Inschrijven bij We Are Ctalents

Vul hieronder jouw gegevens in om gratis en vrijblijvend toegang aan te vragen tot onze trainingen en onze discussiegroep. Wij nemen daarna contact met jou op.