Tip: Ga naar de tentoonstelling Alle Rembrandts in het Rijksmuseum

In Amsterdam presenteert het Rijksmuseum voor het eerst in de geschiedenis een overzichtstentoonstelling van alle schilderijen, etsen en tekeningen van Rembrandt uit de eigen collectie. Die tentoonstelling, 'Alle Rembrandts’ genoemd, loopt nog tot 10 juni 2019.

Iedereen heeft ooit weleens een plaatje gezien van ’De nachtwacht’, Rembrandts beroemdste schilderij. Leuk gedaan, denk je dan, maar pffoe wat ouderwets. Maar als je zo’n imposant schilderij dan in het echt ziet, valt je mond open van verbazing. Wauw, hoe heeft die man dat kunnen maken? De verhoudingen, de details, alles klopt. Je krijgt dan vanzelf een grote bewondering voor Rembrandt.

De Nachtwacht (foto: Wikimedia Commons)

Tijdens de tentoonstelling 'Alle Rembrandts' leer je Rembrandt via al zijn kunstwerken kennen als verhalenverteller, rebel en vooral ook als mens. Dus als je een beetje van kunst houdt, is die tentoonstelling zeer de moeite waard. Ook voor doven en slechthorenden.

Rondleiding in Nederlandse gebarentaal

Zaterdag 18 mei vindt de laatste instaprondleiding NGT plaats. Die is natuurlijk allang volgeboekt, maar laat je hierdoor niet weerhouden. Je kunt nog tot 10 juni voor 75 euro een privérondleiding aanvragen. Dat klinkt duur, maar als je met een groep (van maximaal 15 personen) gaat, valt dat reuze mee. Een privérondleiding NGT moet je echter wel twee weken van tevoren boeken, dus dat moet je in dit geval uiterlijk 27 mei doen.

Alle Rembrandts moet je (in het) echt gezien hebben. Onze tip: Gá naar die tentoonstelling

Auteur: Fred van Lierop

We Are Ctalents Community

We Are Ctalents is dé community voor iedereen met een auditieve en/of visuele uitdaging. Wij zijn ervan overtuigd dat onze beperking onze ambities niet in de weg hoeft te staan. Op onze website lees je onder andere ervaringen van anderen, krijg je tips over studeren en werk zoeken en kun je jezelf aanmelden voor onze workshops. Blijf op de hoogte van de laatste blogs over werken met een visuele en/of auditieve uitdaging en meld je nu aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief!

Op zoek naar werk?

Zoek jij een baan die bij je past? Ga je binnenkort op zoek naar werk? Of ben je toe aan een volgende stap in je carrière? Ontdek wat Ctalents voor jou kan betekenen! Meld je aan als werkzoekende en find your talent! Je ontvangt dan automatisch ook de nieuwsbrief van We Are Ctalents.