Talent in de spotlight: ontmoet Lotte

Lotte is blind en werd met 54 jaar werkloos, niet echt de perfecte basis om een baan te vinden, dacht ze. Maar stilzitten is niet aan haar besteed, dus met stug volhouden ‘als een pitbull’ en continu te focussen op waar ze goed in is,namelijk taal, werkt ze nu bij ENGIE als interne communicatieadviseur. Daarnaast is ze columnist bij Radio509 en schrijft ook privé voor haar volgers op FaceBook. ‘Humor maakt je beperking draaglijk, voor jezelf en voor anderen.’ Haar lijfspreuk: succes is maar één keer vaker opstaan dan je gevallen bent. Daarnaast is Lotte een echte hondenliefhebber. Ze is secretaris bij de hondensportvereniging en actief voor de geleidehondenvereniging. één van haar dromen is dan ook: een tocht met sledehonden. De andere: één van haar columns in een regionaal of landelijk dagblad.

WERKLOOSHEID ONDER DOVEN EN BLINDEN EXTREEM EN ONNODIG HOOG

Bij We Are Ctalents geloven we dat je talent groter is dan je beperking. Maar hoe kun je omgaan met de uitdagingen die er zijn en hoe zorg je dat je talent gezien wordt? Wij gingen in gesprek met 10 talenten die hun droombaan wisten te bemachtigen en vroegen ze het hemd van het lijf over hun ervaringen, successen en hoe ze omgaan met tegenslag. De weg naar succes was voor iedereen anders maar allen delen zij een aantal kwaliteiten: een flinke dosis positiviteit, geloof in hun talenten en doorzettingsvermogen. Laat je inspireren door de bijzondere en ontroerende verhalen van Lieke, Mozes, Melissa, Lotte, Debbie, Joyce, Sophie, Martine en Victor.

Wil jij ook anderen inspireren en jouw ambities waarmaken?

Geloof jij ook dat jouw talenten groter zijn dan je beperking? Of ken jij iemand met een zintuiglijke beperking die je graag wil inspireren? Maak je ambities waar door je nu in te schrijven bij We Are Ctalents!