Blind run: Sophie loopt hard voor blinde kinderen

Geld inzamelen voor onderwijs voor blinde kinderen, dat is wat de 22-jarige Sophie afgelopen zaterdag heeft gedaan. Ze deed namelijk mee aan The Blind Run. “Het is een leuke, sociale en gezonde manier om aandacht te vragen voor onderwijs voor kinderen met een visuele beperking.”

Wat is The Blind Run?

Bij The Blind Run lopen duo’s in anderhalf uur tijd zo veel mogelijk rondjes om geld in te zamelen voor blinde kinderen. Één van de partners is slechtziend, blind of geblinddoekt, en moet dus volledig vertrouwen op zijn/haar begeleider. Het is een mooi parcours van een kilometer lang door de bossen van Doorn. De lopers zoeken zo veel mogelijk sponsors, die hen kunnen sponsoren voor een vast bedrag of voor een bepaald bedrag per rondje. Naast het hardloopevenement zijn er ook verschillende activiteiten voor bezoekers, zoals een springkussen of een dansworkshop.

Onderwijs voor blinde kinderen

Sophie heeft voor de tweede keer meegedaan. “Ik vind het belangrijk om het onderwijs voor blinde kinderen te verbeteren. Bovendien dient het als stok achter de deur voor mezelf, zodat ik mezelf dwing om meer te gaan sporten. En het is natuurlijk leuk om dit samen met een vriendin te doen.” Gerjanne, de vriendin met wie ze liep, is slechthorend. “Dat was echter geen probleem, de communicatie ging uitstekend.”

€24.000,- ingezameld

Ondanks het feit dat het weer niet al te best was, vond Sophie het erg leuk om mee te doen en wil ze volgend jaar zeker weer aan de start verschijnen. Sophie en Gerjanne wilden graag tien rondjes lopen, aangezien ze vorig jaar op negen waren uitgekomen. Dat is helaas niet gelukt, maar toch hebben ze samen €235,- opgehaald. Het totale bedrag werd zelfs €23.946,70. Zo heeft The Blind Run opnieuw bijgedragen aan het onderwijs voor blinde kinderen. Bekijk de website van the Blind Run.

Meld je aan voor Ctalents community

Wil jij ook geinspireerd worden door dit soort verhalen? Meld je aan!