Minister van Gehandicaptenzaken: Sandra Ballij – oprichtster We Are Ctalents – door naar laatste 10 !

Voor het eerst in de geschiedenis kiest Nederland op 17 juni de "Minister van Gehandicaptenzaken” voor een nieuw TV programma van de KRO-NCRV. De minister komt aan het hoofd te staan van een nieuw op te richten “ministerie van Gehandicaptenzaken”, dat opkomt voor de bijna 2 miljoen Nederlanders met een handicap. Sandra Ballij is toegetreden tot de laatste 10 kandidaten en zal de komende periode campagne gaan voeren om stemmen te verzamelen met haar verkiezingsprogramma.

Samen impact maken: wat wil jij graag veranderen voor een meer toegankelijke samenleving?

Sandra Ballij, initiatiefneemster van Ctalents BV, een detacheringsbureau voor mensen met een zintuiglijke beperking, de community We Are Ctalents, restaurant Ctaste (eten in het donker) en de landelijk bekende Sign Language Coffee Bar (waar je in gebarentaal je bestelling doet bij dove baristas), zet zich al meer dan 10 jaar in voor de belangen van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zij heeft met haar bedrijven inmiddels al honderden mensen met een beperking geholpen aan een volwaardige baan. Daarnaast informeert zij bedrijven over het voeren van een inclusieve bedrijfsvoering.  Met de slogan #samenimpactmaken zal Sandra de komende weken campagne voeren om te luisteren naar verschillende stakeholders en om zoveel mogelijk stemmen te verzamelen. Wat denk jij dat absoluut niet mag ontbreken in het verkiezingsprogramma van Sandra?  Laat het weten op onze Facebook pagina.

Quote van Sandra Ballij: "Aals je aan onze kandidaten vraagt: 'ben jij een arbeidsgehandicapte? Dan krijg je denk ik een klap in je gezicht. En terecht, ze hebben net als ieder ander hun talenten die je goed kan inzetten.

Quote van Sandra Ballij #samenimpactmaken #ministervangehandicaptenzaken #stemopsandra

Wat gaat Sandra doen als nieuwe minister van gehandicaptenzaken?

Zij zal het maatschappelijk debat gaat aanzwengelen en de handen uit de mouwen gaat steken. Hoe? Bijvoorbeeld door te lobbyen, wetgeving ter discussie te stellen, nieuwe ideeën te lanceren en goede plannen in de praktijk te brengen. Zij zal haar ideeën communiceren d.m.v. video’s, vlogs, podcasts met als doel: de houding van Nederland, ten opzichte van mensen met een beperking, positief veranderen.

Gaat Sandra echt de politiek in?

Nee, de minister van Gehandicaptenzaken gaat niet ècht de politiek in. Met de verkiezing van de minister van Gehandicaptenzaken maakt KRO-NCRV het statement dat mensen met een handicap top of mind dienen te zijn en een minister verdienen die hun belangen prioriteit geeft. In tegenstelling tot andere landen heeft Nederland namelijk geen minister van Gehandicaptenzaken. Wij hopen dat politiek Den Haag een voorbeeld neemt aan dit initiatief.

2 miljoen mensen die minder kans hebben op een baan; minder goed onderwijs kunnen volgen, minder sociale contacten hebben. En door die omstandigheden vaak minder gelukkig zijn. 2 miljoen Nederlanders hebben geen gelijke kansen. Het is tijd om dat te veranderen. Het is tijd voor de minister van Gehandicaptenzaken. #stemopsandra #samenimpactmaken #inclusie #participatie #ministervangehandicaptenzaken

Een greep uit Sandra Ballij in de media:

Maatschappij Nu: Met haar betekenisvolle ondernemingen creëert Sandra unieke kansen voor unieke talenten

BNR: Diversiteit op de werkvloer is een moetje?

Volkskrant: In deze koffietent bestelt u een cappuccino in gebarentaal

Wil jij weten wat Ctalents voor jou kan betekenen? Neem hier direct contact met Ctalents op en Find Your Talent!

Wil je meer weten over het TV programma 'Minister van Gehandicaptenzaken'? Klik hier.

We Are Ctalents Community

We Are Ctalents is dé community voor iedereen met een auditieve en/of visuele uitdaging. Wij zijn ervan overtuigd dat onze beperking onze ambities niet in de weg hoeft te staan. Op onze website lees je onder andere ervaringen van anderen, krijg je tips over studeren en werk zoeken en kun je jezelf aanmelden voor onze workshops. Blijf op de hoogte van de laatste blogs over werken met een visuele en/of auditieve uitdaging en meld je nu aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief!