We Are Ctalents heeft nieuwe blogster: Ylona Keur

We hebben een nieuwe blogger! Ylona Keur heet ze. In haar eerste blog voor We Are Ctalents stelt ze zichzelf voor. We wensen haar alvast veel plezier en succes bij het bloggen voor onze community. Toi, toi, toi!

Auteur: Ylona Keur

Wie ben ik? Ik ben Ylona, 25 jaar en via sociale media in contact gekomen met deze organisatie. Toen ik las dat je zelf je ervaringen mocht delen sprak mij dit meteen aan.

Ik ben een positief ingesteld mens en laat graag zien dat je je niet moet laten tegenhouden door een beperking. Ik ben zelf slechtziend, maar probeer daar zo min mogelijk aandacht aan te schenken in mijn dagelijks leven. Zo wist ik als klein meisje al vroeg wat ik later wilde worden. Na het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs ging ik dus recht op mijn doel af. Ik heb de opleiding tot administratief secretarieel medewerker gevolgd en die in 2013 succesvol afgerond.

Werk zoeken

Nadat ik vol goede moed begonnen was aan het zoeken naar een baan, merkte ik dat dit voor mij nog wel eens een lastig dingetje kon gaan worden. Maar stilzitten is niets voor mij. Ik denk dat het goed is om je te blijven ontwikkelen. Dus besloot ik om iets te gaan doen wat mij leuk leek. Ik ging op zoek naar vrijwilligerswerk. Dit bleek nog niet zo eenvoudig te zijn als gedacht. Er waren zoveel verschillende vrijwilligersfuncties.

Na op een aantal dingen gereageerd te hebben, ben ik uiteindelijk terecht gekomen in de bediening bij een woonzorgcentrum in de buurt. Dit heb ik 4 jaar gedaan met heel veel plezier. En in de tussentijd kwamen er nog meer leuke vrijwilligerstaken op mijn pad, waarvoor ik gevraagd werd. Je kunt niet alles aannemen, dus moest ik een aantal dingen kiezen die ik echt leuk vond om te doen. Dit is niet gemakkelijk. Zeker niet als je iedereen wilt helpen en in heel veel dingen geïnteresseerd bent.

Website

Ik was ondertussen ook begonnen om een eigen website op te zetten, wat mij vooral in het begin tijdens het ontwerpen en opstarten van de website heel veel energie kostte. Daardoor kon ik wel beter kijken wat echt bij mij paste. Ik doe nu ongeveer 3 dagen vrijwilligerswerk en heb dan de meest uiteenlopende taken. Zo heb ik nu mijn eigen website, heb ik 1 middag in de week bardienst bij een jongerencentrum en zit ik in verschillende activiteitencommissies die leuke activiteiten organiseren voor ouderen in de buurt. Ik beleef plezier aan mijn vrijwilligerswerk en ik leer ervan. Neem hier een kijkje op mijn website: https://speciaalzien.nl.

Daarnaast solliciteer ik nog en heb ik verschillende hobby’s zoals: lezen, computeren en muziek luisteren. Al met al ben ik dus een ondernemend persoontje. Ik vind het erg leuk om jullie mee te nemen in verschillende onderwerpen en daar mijn ervaring in te delen.

Wil jij net als Ylona bloggen over wat je allemaal meemaakt, je zoektocht naar werk, je vrijwilligerswerk, enzovoort? Schrijf je in bij We Are Ctalents, de Ctalents-community van zintuiglijk uitgedaagden, en geef daarbij aan dat je ook wilt bloggen en/of vloggen. Ben je al lid? Neem dan contact op met [email protected].