Even voorstellen: Claire, event & community manager bij We Are Ctalents

Sinds een paar weken werkt ze bij We Are Ctalents. Als Event & Community manager gaat ze workshops en activiteiten organiseren om de impact van de community te vergroten. Hoog tijd om kennis te maken met: Claire van Steenbergen (33).

Wie ben je en wat doe je?

“Ik ben Claire, ik ben 33 jaar en ik woon in Haarlem. Na mijn studie in Groningen heb ik gewerkt in een theater, waar ik zakelijke evenementen heb georganiseerd. Daarna ben ik gaan werken bij een bedrijf dat arrangementen verkoopt rondom musicals, show en theatervoorstellingen. Daar heb ik 7,5 jaar gewerkt, en sinds begin juni werk ik nu bij Stichting Ctalents.”

Wat zijn je hobby’s of passies?

“Muziek en theater. Ik vind een theater bezoeken altijd erg leuk, omdat het een fijne plek is om te zijn. Zelf maak ik geen muziek, ik heb vroeger wel saxofoon gespeeld maar niet op hoog niveau, en meer dan 10 musicallessen zaten er niet in. Ik ben ook een liefhebber van lekker eten, maar niet van koken.”

Naast wie zou je weleens in het vliegtuig willen zitten?

“Ik zou heel graag een keer naast Daft Punk (of naast één van de twee) willen zitten. Ik vind hun muziek heel gaaf, maar ze zijn in 2007 voor het laatst in Nederland geweest. Ik zou ze proberen te overtuigen om weer eens naar Nederland te komen, zodat ik ook eens een concert van hen kan bezoeken.”

Welke gebeurtenis heeft je leven veranderd?

“De geboorte van mijn zoon. Hij heet Tijn een is nu 1 jaar. Nu hij er is, kan ik nog meer genieten van de kleine dingen in het leven.”

Waarom ben je bij Stichting Ctalents gaan werken?

“Ten eerste omdat ik vind dat ze hele mooie dingen doen. Bovendien was ik na 7,5 jaar bij mijn vorige werkgever toe aan een nieuwe uitdaging. Ik wilde iets doen waar ik meer voldoening uit zou halen, en ik wilde me graag bezighouden met het plannen en organiseren van evenementen. De vacature van Ctalents voldeed daar volledig aan. Ik ben zelf doof aan één oor, daardoor sprak de vacature me nog net wat meer aan.”

Wat zijn je taken binnen de stichting?

“Ik ga hoofdzakelijk relevante workshops, evenementen en activiteiten organiseren, om de impact van de community te vergroten. Er worden al mooie workshops georganiseerd, zoals die op 3 juli over hoorhulpmiddelen waar heel veel animo voor was. Dit wil ik voortzetten en uitbouwen. Ik ga ook proberen om de leden van de community meer te verbinden en te zorgen dat ze elkaar gemakkelijker kunnen vinden. Tot slot word ik het aanspreekpunt voor leden, met vragen kunnen zij bij mij terecht.”

Wat hoop je te bereiken bij de Stichting?

vent & community manager bij We Are Ctalents

Foto: Claire

“Voor mezelf hoop ik dat ik heel veel mooie en zinvolle evenementen mag organiseren waardoor iedereen geïnspireerd raakt. Daarnaast wil ik mensen kunnen verbinden. Ik hoop dat de community veel groter wordt door de evenementen die ik organiseer, en dat mensen gemakkelijker de weg naar Ctalents kunnen vinden. En dat zij daar andere mensen die werken leren kennen, waardoor zijzelf ook geïnspireerd raken. Ik heb heel veel zin in deze nieuwe uitdaging.”

Auteur: Lucas de Jong

Wil jij meer verhalen van inspirerende mensen lezen? Meld je aan voor onze maandelijkse community update, en ontvang onze toffe en inspirerende blogs direct in je inbox!

We Are Ctalents Community

We Are Ctalents is dé community voor iedereen met een auditieve en/of visuele uitdaging. Wij zijn ervan overtuigd dat onze beperking onze ambities niet in de weg hoeft te staan. Op onze website lees je ervaringen van anderen, krijg je tips over studeren en werk zoeken en kun je jezelf aanmelden voor onze workshops. Ook schrijven we over onderwerpen zoals uitgaan, reizen en over gave evenementen waar we aanwezig zijn. Geloof jij ook dat jouw talenten groter zijn dan je beperking? Maak je ambities waar door je nu in te schrijven bij We Are Ctalents.