Dagboek van Femke: Eerste netwerkborrel en een nieuw konijn in huis

Femke Keupink schrijft voor We Are Ctalents een blog over van alles wat zij in haar dagelijks leven meemaakt. Ditmaal ging ze naar de eerste netwerkborrel van de Facebookgroep 'Slechthorend Drenthe, Overijssel & Gelderland'. Ook werd haar leven verrijkt met een nieuw konijn: Pluk!

Zoals de titel al zegt, na vele weken voorbereiden, een locatie zoeken en net op het laatste moment nog wat regelen, was er dan de eerste netwerkborrel van de Facebookgroep 'Slechthorend Drenthe, Overijssel & Gelderland', waarvan ik een van de beheerders ben. Samen met mijn medebeheerders was ik mooi op tijd op de locatie en net voor de regen binnen.

De tolk NGT was ook snel aanwezig met gast. Dus de avond kon beginnen! We hadden er al erg veel zin in. De een na de ander kwam binnen.

Toen er niet meer mensen binnenkwamen, zijn we begonnen met een spelletje: ons een beetje voorstellen. Dit deden we met behulp van vragen en pictogrammen. De vragen waren als volgt: Bent u slechthorend, doof, horend? Wat voor communicatie gebruikt u? Spraak, tolk, gebarentaal? Etc. (zie foto). Een van mijn medebeheerders had alles uitgeprint en op maat gemaakt. Het spelletje zorgde ervoor dat iedereen iets weet van elkaar en dat het ijs een beetje breekt. Zo kwam de avond vol op gang. We hadden in totaal één NGT-tolk en twee schrijftolken. Dit was erg fijn.

"We begonnen met een spelletje: ons een beetje voorstellen."

Er waren ongeveer tien mensen aanwezig. Helaas minder mensen dan zich hadden aangemeld en dat vond ik persoonlijk wel heel erg jammer. Mensen zeggen dat ze komen en komen dan niet opdagen, zonder afmelding. Erg spijtig. Maar desondanks werd het een leuke avond. De avond vloog voorbij. We hebben nieuwe mensen leren kennen, geoefend met gebarentaal en vooral plezier gehad. Voordat we het wisten was het 0:00 uur en was onze eerste geslaagde netwerkborrel een feit.

Pluk

Zoals je in de titel al hebt kunnen lezen, heb ik een nieuw konijn. Ruim twee maanden geleden is mijn oude konijntje Peanut helaas onverwachts overleden. Na een tijd gewacht te hebben, ging ik op zoek naar een nieuw konijntje. En lang leve Marktplaats, waar genoeg lieve beestjes op staan die een nieuw tehuis zoeken, had ik er al snel een gevonden.

De eerste kennismaking, een paar weken geleden, verliep goed. Daarna was het nog op zoek gaan naar een naam en voorbereidingen treffen. Mijn moeder kwam met de perfecte naam: Pluk! Na drie weken wachten was het eindelijk tijd om de nieuwe aanwinst op te halen.

Pluk, mijn albino konijntje

Zoals jullie wel kunnen bedenken, geniet ik van de kleine Pluk en ben ik blij met weer wat leven in huis, zoals dat zeggen.
Nu is de herfst op komst en ben ik benieuwd wat die gaat brengen!

Auteur: Femke Keupink