15 juli 2017

Talent in de spotlight

Ontmoet 9 talenten met een zintuiglijke uitdaging

talent in de spotlight videoportretten campagne beeld met logo

Werkloosheid onder doven en blinden extreem hoog

Bij We Are Ctalents geloven we dat je talent groter is dan je beperking. Maar hoe kun je omgaan met de uitdagingen die er zijn en hoe zorg je dat je talent gezien wordt? Wij gingen in gesprek met 9 talenten die hun droombaan wisten te bemachtigen en vroegen ze het hemd van het lijf over hun ervaringen, successen en hoe ze omgaan met tegenslag. De weg naar succes was voor iedereen anders maar allen delen zij een aantal kwaliteiten: een flinke dosis positiviteit, geloof in hun talenten en doorzettingsvermogen. Laat je inspireren door de bijzondere en ontroerende verhalen van Lieke, Mozes, Melissa, Lotte, Debbie, Joyce, Sophie, Rosalie, Martine en Victor.

Doe mee

Ben jij of ken jij iemand met een zintuiglijke uitdaging en talenten die gezien of gehoord moeten worden?

Schrijf je in of stuur deze pagina door.

Samen maken we je ambities waar

We Are Ctalents

Op onze site lees je inspirerende blogs over werk, studie, stage en andere lifestyle onderwerpen. Sluit je aan bij de We Are Ctalents Community en krijg toegang tot gratis workshops, afstudeer stages, traineeships en ons uitgebreide netwerk van mentoren.

Schrijf je nu in en maak samen met ons jouw ambities waar.

Melissa

Visuele beperking? Levensgenieter Melissa laat zich door niets uit het veld slaan. Haar motto: Doe iedere dag iets waar je vrolijk van wordt! Als ik iedere dag op zou staan met het gevoel van ‘oh jee weer een dag, ik ben nog steeds slechtziend, er verandert niks, hoe kan ik dan van mijn medemens vragen om dat niet te doen?’

Lieke

Maak kennis met de aanstekelijke vrolijkheid van Lieke. Lieke is doof en op de vraag waar zij blij van wordt is haar antwoord iets waar niet iedereen bepaald vrolijk van wordt, namelijk; belastingen. ‘Er zijn veel ontwikkelingen op internationaal gebied, het is een continu veranderende wereld die grote invloed heeft op de maatschappij en dat vind ik heel interessant.’

Debbie

Uit Debbies verhaal voel je vooral haar doorzettingsvermogen. Ze heeft 3 studies cum laude afgerond en werkt nu als adviseur dagelijkse bankzaken bij de Rabobank Utrecht en omstreken. Doordat Debbie doof is heeft ze enorm veel geoefend op haar spraak; ‘Ik weet nog dat ik urenlang heb geoefend om het woord psychologie uit te spreken.

Lotte

Lotte is blind en werd met 54 jaar werkloos, niet echt de perfecte basis om een baan te vinden, dacht ze. Maar stilzitten is niet aan haar besteed, dus met stug volhouden ‘als een pitbull’ en continu te focussen op waar ze goed in is, namelijk taal, werkt ze nu bij ENGIE als interne communicatieadviseur.

Joyce

Joyce wordt langzaam doof en blind door het Ushersyndroom maar dit staat haar ambities niet in de weg. Na jaren in het bedrijfsleven te hebben gewerkt heeft ze haar droom van een eigen onderneming gerealiseerd. Als spreker inspireert ze mensen o.a. om meer van zichzelf te laten zien juist in een zakelijke omgeving en medici hoe ze hun cliënten béter kunnen maken, niet alleen medisch maar ook als mens.

Martine

Martine is 46 jaar en heeft het Ushersyndroom waardoor ze langzaam doof en blind wordt. Een aantal jaren geleden gooide ze het roer volledig om door écht voor zichzelf te kiezen, haar zelfstandigheid te vergroten en zichzelf verder te ontwikkelen. Haar lijfspreuk is dan ook: Ieder nadeel heeft zijn voordeel, en haal dat voordeel eruit en ga ervoor!

Mozes

Mozes is zeer slechtziend en jurist, iets wat in zijn geboorteland Suriname onmogelijk leek. ‘Ik was toendertijd de eerste persoon met een visuele beperking die afgestudeerd was aan de Universiteit in Suriname.’ Mozes is verhuisd naar Nederland omdat hier wél de mogelijkheden en faciliteiten zijn om zijn ambities waar te kunnen maken.

Victor

Victor is ontzettend blij met zijn baan bij de Luchtverkeersleiding. Hij ontwerpt daar de werkplekken voor de verkeersleiders. Met zijn flexibele en relaxte levenshouding accepteert hij de beperkingen die zijn slechtziendheid met zich meebrengt en geniet van de mogelijkheden die hij ‘gewoon’ altijd weer ziet.

Sophie

Haar blindheid vormt geen belemmering voor haar ambities; een master arbeidsrecht, een leuke baan hebben en een gezin stichten is hoe zij haar toekomst het liefste tegemoet ziet. Stiekem droomt ze er van om in Parijs te wonen. ‘Ik heb altijd al een passie voor de Franse taal gehad dus ik zou deze graag vloeiend willen kunnen spreken.‘