Talent in de spotlight: ontmoet Sophie

Sophie werkt al 6 jaar bij Ctaste in de bediening maar daar houden haar ambities niet op. Na haar stage bij Slachtofferhulp studeert ze dit jaar af voor haar HBO opleiding sociaal juridische dienstverlening.

Haar blindheid vormt geen belemmering voor haar ambities; een master arbeidsrecht, een leuke baan hebben en een gezin stichten is hoe zij haar toekomst het liefste tegemoet ziet. Stiekem droomt ze er van om in Parijs te wonen. ‘Ik heb altijd al een passie voor de Franse taal gehad dus ik zou deze graag vloeiend willen kunnen spreken.‘

Tijdens het solliciteren voor haar stage vond ze best wel spannend hoe ze ontvangen zou worden  maar er werd totaal geen probleem gemaakt van haar blindheid. Haar tip is dan ook: gewoon DOEN! ‘Natuurlijk zal je wel eens afgewezen worden maar dat geldt eigenlijk voor iedereen.’

WERKLOOSHEID ONDER DOVEN EN BLINDEN EXTREEM EN ONNODIG HOOG

Bij We Are Ctalents geloven we dat je talent groter is dan je beperking. Maar hoe kun je omgaan met de uitdagingen die er zijn en hoe zorg je dat je talent gezien wordt? Wij gingen in gesprek met 10 talenten die hun droombaan wisten te bemachtigen en vroegen ze het hemd van het lijf over hun ervaringen, successen en hoe ze omgaan met tegenslag. De weg naar succes was voor iedereen anders maar allen delen zij een aantal kwaliteiten: een flinke dosis positiviteit, geloof in hun talenten en doorzettingsvermogen. Laat je inspireren door de bijzondere en ontroerende verhalen van Lieke, Mozes, Melissa, Lotte, Debbie, Joyce, Sophie, Martine en Victor.

Wil jij ook anderen inspireren en jouw ambities waarmaken?

Geloof jij ook dat jouw talenten groter zijn dan je beperking? Of ken jij iemand met een zintuiglijke beperking die je graag wil inspireren? Maak je ambities waar door je nu in te schrijven bij We Are Ctalents!