Talent in de spotlight: ontmoet Mozes

Mozes is zeer slechtziend en jurist, iets wat in zijn geboorteland Suriname onmogelijk leek. ‘Ik was toendertijd de eerste persoon met een visuele beperking die afgestudeerd was aan de Universiteit in Suriname.’

Mozes is verhuisd naar Nederland omdat hier wél de mogelijkheden en faciliteiten zijn om zijn ambities waar te kunnen maken. Na zijn huidige masters wil hij er nog eentje halen, promoveren aan de universiteit en nog meer groeien als jurist. Mozes wordt enorm gelukkig van studeren, zich verdiepen in complexe juridische vraagstukken en anderen hiermee helpen. ‘Natuurlijk houd ik van Surinaams eten maar als kind van Braziliaanse ouders ook enorm van Braziliaans eten. En ik kijk natuurlijk net als iedere Braziliaan graag voetbal!’

WERKLOOSHEID ONDER DOVEN EN BLINDEN EXTREEM EN ONNODIG HOOG

Bij We Are Ctalents geloven we dat je talent groter is dan je beperking. Maar hoe kun je omgaan met de uitdagingen die er zijn en hoe zorg je dat je talent gezien wordt? Wij gingen in gesprek met 10 talenten die hun droombaan wisten te bemachtigen en vroegen ze het hemd van het lijf over hun ervaringen, successen en hoe ze omgaan met tegenslag. De weg naar succes was voor iedereen anders maar allen delen zij een aantal kwaliteiten: een flinke dosis positiviteit, geloof in hun talenten en doorzettingsvermogen. Laat je inspireren door de bijzondere en ontroerende verhalen van Lieke, Mozes, Melissa, Lotte, Debbie, Joyce, Sophie, Martine en Victor.

Wil jij ook anderen inspireren en jouw ambities waarmaken?

Geloof jij ook dat jouw talenten groter zijn dan je beperking? Of ken jij iemand met een zintuiglijke beperking die je graag wil inspireren? Maak je ambities waar door je nu in te schrijven bij We Are Ctalents!