Talent in de spotlight: ontmoet Martine

Martine is 46 jaar en heeft het Ushersyndroom  waardoor ze langzaam doof en blind wordt. Een aantal jaren geleden gooide ze het roer volledig om door écht voor zichzelf te kiezen, haar zelfstandigheid te vergroten en zichzelf verder te ontwikkelen. Haar lijfspreuk is dan ook: Ieder nadeel heeft zijn voordeel, en haal dat voordeel eruit en ga ervoor!

Naast de zorg voor haar 2 zoons doet ze veel vrijwilligerswerk en wordt ze opgeleid tot assistent wonen bij ABN AMRO. In haar vrije tijd bezoekt ze graag concerten, festivals, gaat ze zwemmen of wandelen met haar hond, alles behalve stilzitten dus!

WERKLOOSHEID ONDER DOVEN EN BLINDEN EXTREEM EN ONNODIG HOOG

Bij We Are Ctalents geloven we dat je talent groter is dan je beperking. Maar hoe kun je omgaan met de uitdagingen die er zijn en hoe zorg je dat je talent gezien wordt? Wij gingen in gesprek met 10 talenten die hun droombaan wisten te bemachtigen en vroegen ze het hemd van het lijf over hun ervaringen, successen en hoe ze omgaan met tegenslag. De weg naar succes was voor iedereen anders maar allen delen zij een aantal kwaliteiten: een flinke dosis positiviteit, geloof in hun talenten en doorzettingsvermogen. Laat je inspireren door de bijzondere en ontroerende verhalen van Lieke, Mozes, Melissa, Lotte, Debbie, Joyce, Sophie, Martine en Victor.

Wil jij ook anderen inspireren en jouw ambities waarmaken?

Geloof jij ook dat jouw talenten groter zijn dan je beperking? Of ken jij iemand met een zintuiglijke beperking die je graag wil inspireren? Maak je ambities waar door je nu in te schrijven bij We Are Ctalents!