Talent in de spotlight: ontmoet Lieke

doof/slechthorend werken Mar 29, 2018

Maak kennis met de aanstekelijke vrolijkheid van Lieke. Lieke is doof en op de vraag waar zij blij van wordt is haar antwoord iets waar niet iedereen bepaald vrolijk van wordt, namelijk; belastingen. ‘Er zijn veel ontwikkelingen op internationaal gebied, het is een continu veranderende wereld die grote invloed heeft op de maatschappij en dat vind ik heel interessant.’

Het mooiste compliment wat zij ooit heeft gekregen? ‘Tijdens het halen van mijn HBO propedeuse werd mijn grote sociale intelligentie genoemd. Studiegenoten hadden geschreven dat ik heel goed kon zorgen dat we als team goed samenwerkten zodat het project inhoudelijk goed verliep. En dat terwijl vaak het beeld over doven en slechthorenden is dat ze het moeilijk vinden om met een groep mee te doen. Ik heb blijkbaar laten zien dat het niet uitmaakt dat je doof bent omdat je toch op sociaal vlak toch heel goed uit de voeten kan komen.’