Talent in de spotlight: ontmoet Lieke

Maak kennis met de aanstekelijke vrolijkheid van Lieke. Lieke is doof en op de vraag waar zij blij van wordt is haar antwoord iets waar niet iedereen bepaald vrolijk van wordt, namelijk; belastingen. ‘Er zijn veel ontwikkelingen op internationaal gebied, het is een continu veranderende wereld die grote invloed heeft op de maatschappij en dat vind ik heel interessant.’

Het mooiste compliment wat zij ooit heeft gekregen? ‘Tijdens het halen van mijn HBO propedeuse werd mijn grote sociale intelligentie genoemd. Studiegenoten hadden geschreven dat ik heel goed kon zorgen dat we als team goed samenwerkten zodat het project inhoudelijk goed verliep. En dat terwijl vaak het beeld over doven en slechthorenden is dat ze het moeilijk vinden om met een groep mee te doen. Ik heb blijkbaar laten zien dat het niet uitmaakt dat je doof bent omdat je toch op sociaal vlak toch heel goed uit de voeten kan komen.’

WERKLOOSHEID ONDER DOVEN EN BLINDEN EXTREEM EN ONNODIG HOOG

Bij We Are Ctalents geloven we dat je talent groter is dan je beperking. Maar hoe kun je omgaan met de uitdagingen die er zijn en hoe zorg je dat je talent gezien wordt? Wij gingen in gesprek met 9 talenten die hun droombaan wisten te bemachtigen en vroegen ze het hemd van het lijf over hun ervaringen, successen en hoe ze omgaan met tegenslag. De weg naar succes was voor iedereen anders maar allen delen zij een aantal kwaliteiten: een flinke dosis positiviteit, geloof in hun talenten en doorzettingsvermogen. Laat je inspireren door de bijzondere en ontroerende verhalen van Lieke, Mozes, Melissa, Lotte, Debbie, Joyce, Sophie, Martine en Victor.

Wil jij ook anderen inspireren en jouw ambities waarmaken?

Geloof jij ook dat jouw talenten groter zijn dan je beperking? Of ken jij iemand met een zintuiglijke beperking die je graag wil inspireren? Maak je ambities waar door je nu in te schrijven bij We Are Ctalents!