Real blind dates: date-ervaringen van blinden en slechtzienden

blind/slechtziend Feb 13, 2018

Vandaag is het Valentijnsdag, dé dag om stil te staan bij de liefde. Als blinde of slechtziende kan het voorkomen dat je in leuke, grappige of gênante situaties komt bij het daten. Hieronder hebben we 6 waargebeurde situaties op een rijtje gezet. Heb jij aanvullingen? Vertel het ons op Facebook!

Geurtje

Op een gezellige avond in de kroeg zoen je met een leuke jongeman. Twee dagen later begint een jongeman spontaan een heel gesprek met jou in de supermarkt en jij blijft je maar afvragen wie dat nu weer is... tot hij je voorbijloopt om naar huis te gaan en je het geurtje Hugo Boss herkent van twee avonden geleden.

Uit eten

Je Tindermatch vraagt je mee uit eten. Je hebt nog niet verteld dat je slechtziend bent en dat wil je nog even zo houden. Je roept dus meteen een tentje dat je al kent, zodat je de tafel en de wc weet te vinden, en zoekt online vast op wat je van de kaart gaat bestellen. De ober komt en geeft je de kaart aan. Je pakt hem aan, slaat hem open en zegt: “Ik ga voor de zalmfilet.” Waarop je date vraagt: “Lees je altijd de kaart op zijn kop?”

Onherkenbaar

In de kroeg ben je gezellig met iemand aan de praat. Handig, hij heeft een felrode trui en toevallig is die kleur voor jou makkelijk te herkennen tussen alle andere mensen. Je gaat daarom met een gerust hart naar de wc in de veronderstelling dat je hem zo weer ziet. Je komt terug en nergens zie je een rode vlek. Een tikkeltje teleurgesteld ga je naar je vriendinnen die gelukkig op een vaste plek in de kroeg te vinden zijn. Aan het eind van de avond komt er een jongen in een zwart T-shirt naar je toe: ‘Hey, waarom liep je me nou straal voorbij toen je terugkwam van de wc?” “Tja, dan had je je rode vest maar aan moeten houden.”

Foto van man met een bos bloemen

Carnaval

Carnaval: één grote blind date, ook met je vrienden. Iedereen ziet er heel anders uit en na twee dagen zijn de stemmen schor en zijn je vrienden dus ook niet meer op stem herkenbaar.

Oogcontact

Heerlijk een avond dansen in de club. Opeens stapt er iemand op je af en zegt: “Ik probeer al de hele avond oogcontact te maken, maar het lijkt wel of je me niet wil zien.”

Sociaal project

Tijdens een gezellige avond op het terras met vrienden raken jullie aan de praat met een groepje. Één van de heren is wel erg leuk, je raakt met hem aan de klets en er wordt hier en daar wat geflirt. Aan de arm van je vriendin loop je gezellig met je vriendinnen naar huis. De volgende dag ben jij met je stok op weg naar het station en komt die leuke jongen opeens naar je toe. Hij vraagt: “Wat doe jij nou met die stok? Je bent toch niet blind? Is het een sociaal project of zo?” Je doet een poging om uit te leggen dat je slechtziend bent, maar al lachend fietst hij door. Tot op de dag van vandaag denkt hij waarschijnlijk dat jij een sociaal project deed.

Heb jij ook een leuk verhaal? Laat het ons weten op Facebook of mail jouw verhaal naar  [email protected]. Wie weet komt jouw verhaal terug in een volgend artikel op onze website!

Auteurs: Rosalie Heutenen Lucas de Jong

De nieuwste blogs lezen?

Abonneer je nu op onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks onze nieuwste blogs. Meld je hier gratis aan!

Meld je aan

Inschrijven bij We Are Ctalents

Vul hieronder jouw gegevens in om gratis en vrijblijvend toegang aan te vragen tot onze trainingen en onze discussiegroep. Wij nemen daarna contact met jou op.