Eerste Sign Language Coffee Bar van Nederland

doof/slechthorend werken Oct 18, 2017

CtheCity opent de allereerste Sign Language Coffee Bar van Nederland. Een gezellige koffiebar waar je letterlijk op je wenken bediend wordt. Je bestelt bij bij CtheCity jouw verantwoorde koffie namelijk in gebaren.

Bocca koffie, Tony’s repen, ontbijt en sapjes; alles biologisch, duurzaam en verantwoord. En bereidt door een dove barista met oog voor detail. Bij CtheCity werken alleen dove barista's, en daarom doe jij jouw bestelling in gebarentaal.

Ontdek, leer, werk, ontspan en gebaar. Leer de Nederlandse Gebarentaal (NGT) kennen, werk met uitzicht op de Amstel en help CtheCity met haar duurzame missie: de werkeloosheid onder mensen met een zintuigelijke uitdaging te verlagen van zeventig naar twintig procent. Het team van acht enthousiaste, dove barista's heeft dankzij jouw bestelling een leuke baan.

Lisanne, een van de barista's, vertelt: "Het is heel leuk om hier te werken, het is mijn eerste baan. Ik ben net klaar met mijn studie pedagogiek, dat was best pittig. Nu kan ik eerst hier rustig werkervaring opdoen. Het is fijn om met klanten te communiceren in mijn moedertaal."

Bezoek CtheCity op Amsteldijk 52 te Amsterdam. Haal jouw kopje koffie tussen 8.30u en 16.00u doordeweeks en in het weekend vanaf 10.00 uur. Op donderdag 19 oktober om12.00 uur is de officiële opening.

Op www.signlanguagecoffeebar.nl staan alle gebaren die je nodig hebt om jouw drinken te bestellen, van sinaasappelsap tot een dubbele espresso. Uiteraard zijn ze ook te vinden in de bar zelf op een groot scherm.

UPDATE:

De opening van de koffiebar was een groot succes. Hieronder een overzicht van de leukste verhalen:

Video op NOS: In deze koffiebar bestel je in gebarentaal
Opniestuk op BNR: Koffie Inclusief
Omroep Max: Hallo Nederland - vanaf 0:40
Radio-item op 3FM over de Sign Language Bar
De Telegraaf: 'Primeur: Koffie bestellen in gebarentaal'
Nieuwsbericht en interview met Bas de Ruiter in Algemeen Dagblad
Nieuwsbericht Het Parool: Bij de Sign Language Coffee Bar bestel je in gebarentaal
Nieuwsbericht Metro: Amsterdam krijgt eerste koffie bar met gebarentaal