Blind of slechtziend?

blind/slechtziend werken Feb 03, 2019

Ben jij blind of slechtziend? Ben je op dit moment werkloos? Of studeer je nog en vind je het spannend om straks op zoek te gaan naar een baan? Bij Stichting Ctalents kunnen mensen die blind of slechtziend zijn zichzelf voorbereiden op hun zoektocht naar een passende baan.

Bij Stichting Ctalents hebben we een uitgebreid trainingsaanbod waarbij je in je eigen tempo en naar eigen wens jezelf kan ontwikkelen. Elke training heeft een andere insteek. Zo kun je bijvoorbeeld leren hoe je jouw CV aantrekkelijk(er) kunt maken voor een werkgever. Je kunt ook de diepte in gaan en je eigen talenten en krachten in kaart brengen, dit doe je samen met een coach. Hoe presenteer je die talenten bij de toekomstige werkgever? Stichting Ctalents geeft jou de handvatten om goed voorbereid de arbeidsmarkt op te gaan.

Bij Stichting Ctalents hebben we ook ervaring met het presenteren van je visuele beperking. Hoe vertel je de werkgever dat je blind of slechtziend bent? Welke vragen heeft de werkgever hier waarschijnlijk over? Hoe kun je hierop anticiperen?

blind

Victor van Elburg, Graduate van Stichting Ctalents

Wat ik bij Stichting Ctalents heb geleerd is om met een goed zelfbeeld en veel zelfvertrouwen mijn werk te doen. Door open te zijn over mijn beperking snappen mensen wat ze aan mij hebben.

Wil je net als Victor jezelf ontwikkelen en je kans op de arbeidsmarkt vergroten? Stichting Ctalents kan jou daarbij helpen. Vul het contactformulier in en wij gaan graag met jou kijken naar mogelijkheden en kansen.